Kamis, 26 November 2015

Toe Nail Kulat - Apa Adakah Kulat Nail Toe Min?

Toe Nail Kulat - Apa Adakah Kulat Nail Toe Min?

Anda mesti pernah mendengar orang dijangkiti kaki kuku jangkitan kulat tetapi adakah anda tahu apa kulat kuku jari kaki sebenarnya? Adakah anda tahu apa keadaan sebenarnya bermaksud dan apa kesan ia boleh melibatkan? Saya sedang menekankan sangat pada aspek-aspek ini kerana mengetahui ini secara mendalam akan menjadi sebaik mencegah diri anda daripada kulat kaki kuku. Saya tidak berhasrat untuk meletakkan anda melalui proses penyelidikan meletihkan dengan syarat walaupun untuk saya telah menyusun inti untuk anda untuk mendapat manfaat daripada. Baca kemudian tahu semua tentang jangkitan kulat ini:

1. Apakah Kulat kuku kaki?

Yang dikenali sebagai "kurap kuku" dan "kulat kuku jari kaki", keadaan ini dari segi perubatan disebut sebagai Onychomycosis. Ia adalah penyakit yang cukup biasa dan meluas kerana hakikat bahawa ia sebahagian besarnya tidak dikesan melainkan masalah itu menganggap bentuk yang mengerikan.

2. Apa Adakah Ia kelihatan seperti?

Keadaan ini disertai dengan kuning, tebal plat kuku dengan kuku kasar dan rapuh, biasanya dipisahkan dari katil kuku. Tidak ada rasa sakit atau tidak selesa awal yang berkaitan dengan keadaan itu tetapi kerana ia tumbuh dan merebak ke kuku lain, sakit boleh mula dialami.

3. Kemungkinan Punca

Jangkitan kulat sebenarnya disebabkan oleh organisma kecil yang cenderung untuk berkembang dalam persekitaran yang lembap dan lembap. Kuku kaki kemudian menjadi paling mudah terdedah kepada keadaan kerana berpeluh persekitaran lembap, tdk berhawa yang kerap memakai kasut pelajaran kaki untuk. Di samping itu, mana-mana luka-luka kulit kecil atau luka mana-mana badan boleh meningkatkan peluang anda untuk menjadi mangsa kepada jangkitan ini.

4. Faktor Risiko

Berikut adalah beberapa faktor yang paling biasa yang boleh dibuka satu sehingga risiko jangkitan kulat kontrak kaki kuku:

Sejarah o keluarga

o kesihatan yang kurang baik

o panas, iklim lembap

o HIV atau ubat yang disebabkan immunosuppression

o kasut occlusive

o penggunaan ruang mandi bersama

o penyertaan dalam aktiviti kecergasan

Pencegahan Dan Menyembuhkan

Walaupun pencegahan kulat kuku jari kaki boleh menjadi semudah mengamalkan tabiat kebersihan yang baik dan peka terhadap gejala ini semakin minutest didiagnosis tanpa berlengah-lengah, penawar terlalu banyak sekali bergantung kepada keseriusan keadaan anda. Permohonan pembetulan topikal atau ubat-ubatan bekerja terbaik untuk kebanyakan kes tetapi pembedahan mungkin diperlukan untuk orang-orang yang melampau. Tetapi sila, jangan panik kerana keadaan benar-benar boleh diubati dan mengiktiraf tanda-tanda lahirnya jangkitan adalah langkah terbaik ke arah berkesan menyembuhkan ia.

Saya mengalami jangkitan kulat pada kuku kaki saya dan tidak perlu lagi sembuh berjaya setelah mencuba krim semulajadi yang diperbuat daripada herba. Saya pasti, ia tetap akan menyembuhkan jangkitan kulat anda juga!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar