Kamis, 26 November 2015

Tabiat Itu Pastikan Anda Aktif, Fit dan Sihat

Tabiat Itu Pastikan Anda Aktif, Fit dan Sihat

Sama seperti mesin, badan kita akan menjadi aktif, cergas dan sihat selagi ia bergerak. Oleh itu senaman memainkan peranan penting dalam mengekalkan badan kita aktif dan memberi inspirasi untuk bekerja. Aktiviti fizikal, berjalan dan latihan mengekalkan mobiliti sendi dan melegakan kesakitan. Jantung berdegup lebih cepat semasa latihan dan setiap bahagian badan mendapat bekalan tambahan darah.

Untuk ingatan yang baik dan badan yang sihat, kita perlu bersenam setiap hari. Jika ini tidak dapat dilakukan, kita perlu bersenam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Mempunyai urutan badan penuh sekurang-kurangnya dua kali seminggu. Duduk di bawah cahaya matahari selepas urutan. Ini memudahkan penyerapan vitamin D, membantu dalam meremajakan badan anda, meningkatkan jangka hayat anda dan mencegah kelesuan dan insomnia.

Tuangkan satu atau dua titik minyak mustard dalam telinga setiap hari. Ini akan menghalang jangkitan telinga dan sakit telinga. Urutan harian kaki dan tapak kaki menyimpan visi sempurna kerana beberapa saraf secara langsung dikaitkan dengan bahagian-bahagian badan. A postur badan yang baik juga penting. Anda harus duduk atau berdiri tegak supaya ada ruang yang mencukupi untuk udara untuk menamatkan paru-paru memastikan bekalan optimum udara apabila nafas ditarik masuk.

Mandi setiap hari adalah penting dalam kedua-dua musim sejuk dan musim panas, jika tidak, toksin yang keluar dari kulit tidak dibasuh dan boleh menyebabkan gatal-gatal dan masalah kulit yang lain. Mandi membantu dalam memberi tenaga semula kami. Jangan mencuci mata dan rambut dengan air suam. Ia merosakkan akar rambut.

Latihan perlu dilakukan secara beransur-ansur dan dalam had, mengikut umur dan kesihatan seseorang. Bersenam luar ketahanan seseorang adalah tidak produktif kerana badan tidak dapat untuk berehat, yang membawa kepada kecederaan dan kesihatan.

Terdapat postur khas dicipta untuk yoga, yang seharusnya menjadi mantap dan menyenangkan dengan amalan yang berterusan. A postur mantap dan menyenangkan menghasilkan keseimbangan mental dan menghalang idea-idea fickleness dan buruk daripada memasuki fikiran. Asanas adalah bukan semata-mata melaksanakan; mereka postur untuk menenangkan saraf.

Untuk melaksanakan asanas yang kita perlukan, tempat lapang yang bersih dan beban penentuan. Anggota badan memberikan berat yang perlu dan berat kaunter; dengan itu kita membangunkan ketangkasan, imbangan, daya tahan dan daya yang hebat dengan mengamalkan asana ini. Mereka mendapatkan susuk tubuh yang halus, yang kuat dan elastik tanpa otot-terikat dan mereka menyimpan penyakit badan bebas. Mereka mengurangkan keletihan. Tetapi kepentingan sebenar mereka terletak pada cara mereka melatih dan mendisiplinkan fikiran.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan untuk memberikan nasihat kesihatan dan untuk maklumat am sahaja. Selalu mencari wawasan daripada seorang profesional kesihatan yang berkualiti sebelum memulakan program kesihatan.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar