Kamis, 26 November 2015

Ketiak berlebihan Sweat - 5 Teknik Penting untuk Mengawal It!

Ketiak berlebihan Sweat - 5 Teknik Penting untuk Mengawal It!

Apabila orang bercakap tentang hiperhidrosis, mereka kemungkinan besar bercakap tentang peluh ketiak berlebihan. Sesungguhnya, apabila orang bergurau tentang kesan peluh, ia biasanya bermaksud seseorang yang mempunyai tompok-tompok hitam pada pakaian mereka di sekitar ketiak - sebagai adalah sifat banyak jenaka, ia hanya lucu sehingga anda sasaran cemuhan. Penghidap hiperhidrosis tidak berada dalam apa-apa bahaya fisiologi tertentu dari berpeluh itu sendiri, tetapi lebih alami akibat penghawa sosial. Mereka mahu mengelakkan rasa malu, maka mereka mencari jalan untuk mengawal peluh mereka. Berikut adalah beberapa cara untuk melakukannya.

Pakai 100% kapas kaos. Ini akan menyerap peluh dan menjaga anda daripada merasa lekat dan melekit. Selain itu, ia akan menghalang prom kelembapan lulus terus ke dalam pakaian yang paling luar, supaya anda boleh mengelakkan kesan hodoh. Namun, walaupun kapas adalah sangat penyerap dan bernafas, ia boleh mendapatkan lebih hangat dengan lapisan tambahan pada pakaian.

Gunakan antiperspirants. Jika jenama komersil anda mencari di pasar raya tidak bekerja untuk anda, jangan berputus asa. Tanya doktor kulit tentang antiperspirants preskripsi. Ini peluh penyumbat super berkuasa mempunyai jumlah yang tinggi aluminium klorida hexahydrate, yang antiperspirant terkenal berkesan. Pastikan anda mengikuti arahan doktor untuk digunakan.

Trim rambut ketiak anda, atau mencukur off. Rambut tidak hanya meningkatkan pengekalan haba, ia juga memerangkap bakteria yang bertanggungjawab untuk mencerna peluh anda dan menyebabkan bau. Trim, mencukur, lilin, atau apa sahaja - hanya pastikan anda mempunyai rambut yang sedikit dalam lubang anda yang mungkin. Ketiak anda akan dapat untuk menyejukkan dengan lebih cepat dan anda boleh bimbang tentang mempunyai kurang bakteria di sana.

Mempunyai akses mudah kepada beberapa serbuk atau kertas tisu penyerap. Ini akan membolehkan anda mengelap peluh dan mencegah bau dari datang kira-kira. Sudah tentu, anda akan memerlukan tempat peribadi untuk menggunakan teknik ini, seperti sebuah gerai tandas awam, jadi ia menghadkan praktikal teknik ini.

Akhir sekali, anda boleh cuba prosedur perubatan tidak invasif. Iontophoresis menggunakan arus elektrik untuk menyekat liang-liang peluh dengan beberapa mineral. Ia mengambil banyak lawatan di rawatan pertama dan tetap di kemudian hari, jadi ia boleh menjadi mudah. Botox, yang lebih dikenali untuk digunakan dalam pembedahan plastik, juga digunakan untuk menghentikan hiperhidrosis. Malangnya, ia adalah agak mahal, memerlukan banyak suntikan individu, dan berlangsung selama hanya beberapa bulan pada satu masa.

Jika mereka tidak bekerja, maka anda mungkin mengalami gangguan perkhidmatan perubatan. Dapatkan didiagnosis dengan seberapa segera yang mungkin, hanya dalam kes.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar